Gerelateerd
Lees onze meest recente artikelen op het gebied van seksuele vorming
Goede sociaal-emotionele vaardigheden en een veilig school- en klassenklimaat zijn een basis om andere gezondheids- en sociaal-maatschappelijke thema’s te bespreken, zoals burgerschap, mentale gezondheid, seksuele vorming, voeding en bewegen, respectvolle omgangsvormen, preventie seksueel geweld en begrip voor diversiteit. Rutgers en andere partijen uit onderwijs, wetenschap, beleid en maatschappij pleiten daarom in een position paper voor het structureel verankeren van sociaal-emotionele vaardigheden in het onderwijscurriculum.
Leerkrachten krijgen zo meer tijd en mogelijkheden om leerlingen over zichzelf en hun relatie met anderen te leren. Dit maakt hen krachtiger, op school en in de maatschappij. De partijen zien dit als randvoorwaarde voor welbevinden, goed leren, (seksuele) gezondheid en gelijke kansen voor elke leerling. Ook jongeren zelf zien het belang van goed ontwikkelde sociaal-emotionele vaardigheden en geven aan deze vaardigheden op school te willen ontwikkelen. Wij steunen die oproep!
Lees hier het position paper Lees hier de samenvatting
Lees onze meest recente artikelen op het gebied van seksuele vorming
Uw browser (Internet Explorer 11) is verouderd en wordt niet meer ondersteund. Hierdoor werkt deze website mogelijk niet juist. Installeer Google Chrome of update uw browser voor meer internetveiligheid en een beter weergave.