Zoeken
Onderwerp

Tips voor het thema ‘Liefde voor jezelf’

Het thema van de Week van de Liefde in 2022 is ‘Liefde voor jezelf’. Hier vind je tips om het thema te behandelen tijdens de Week van de Liefde.

Boodschappen voor leerlingen

Iedereen is anders, dat maakt de wereld divers en mooi! We verschillen van elkaar:

  • In uiterlijk
  • Op wie je valt
  • Hoe je je identificeert
  • Hoe je je uit
  • Wat je wel of niet leuk of fijn vindt

Liefde voor jezelf betekent ook zorgen voor jezelf:

  • Denk na over wat je wel of niet wil op het gebied van liefde en seks
  • Zorg dat als je seks hebt, dat je het veilig doet
  • Weet waar je terecht kunt met zorgen of problemen

Liefde voor jezelf start met kennis over je eigen lichaam:

  • Lichamen en geslachtsorganen zien er allemaal anders uit
  • Door goed te weten hoe je lichaam in elkaar zit, ontdek je en weet je beter wat fijn voelt

Bekijk onderstaand filmpje van jongeren over liefde voor jezelf.

Gadgets

Scholen die zich aanmelden voor Week van de Liefde krijgen bij aanmelden tot 31 januari 2022:

  • Een 3d-clitoris met een korte instructie (dit kan gebruikt worden om de kennis over vrouwelijk seksueel plezier te vergroten).
  • Condooms met daarop gespreksstarters over het thema ‘Liefde voor jezelf’ om uit te delen aan leerlingen.

Promotiemateriaal

  • Posters om te laten zien dat de school meedoet aan de week van de liefde (bij inschrijving na 31 januari 2022 digitaal te ontvangen).
  • Digitale banner om op de schoolwebsite te laten zien dat de school meedoet aan de week van de liefde.

 

Lesmaterialen

Het mooiste is als je dit thema terug laat komen in een doorlopende leerlijn- dus (in het VO) zowel in de onderbouw als de bovenbouw. Wil je in deze week specifieke aandacht aan het thema besteden? Dan geven wij hier een aantal tips.

Uw browser (Internet Explorer 11) is verouderd en wordt niet meer ondersteund. Hierdoor werkt deze website mogelijk niet juist. Installeer Google Chrome of update uw browser voor meer internetveiligheid en een beter weergave.